רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home / Uncategorized / חיסונים, הגיינה וויטמינים – כך תעברו בשלום את החורף

חיסונים, הגיינה וויטמינים – כך תעברו בשלום את החורף

רגע לפני שהשפעת תתקוף גם אתכם – כל הדרכים להתמודד עם הצינון של החורף. מויטמינים וחיסונים ועד מנוחה והקפדה על אורח חיים בריא

החורף בשיאו, דיווחים על שפעת החזירים מובילים את מהדורות החדשות ונראה שכולם מצוננים, מקוררים או ממש בדרך להיות גם וגם. אז מה עושים כדי לעבור את העונה הקרה בשלום? במילה אחת – מונעים. רוצים לצלול קצת יותר לעומק? תכינו תה ותשענו אחורה, אנחנו מתחילים.

גשו להתחסן

״ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכון שבהדבקות במחלות הזיהומיות של החורף על ידי נקטית מספר אמצעים פשוטים״ נכתב באתר משרד הבריאות, ״ניתן לחלק את שיטות המניעה לשתי קבוצות עיקריות: חיסונים (כנגד שפעת), ואמצעים שאינם תרופתיים (שמירה על היגיינה ואחרים)״. באתר המשרד נכתב עוד, כי יש לחדש את החיסון לשפעת מדי שנה, מאחר והנגיף עובר מוטציות ושינויים כל העת. לפי הנחיות משרד הבריאות מומלץ בעיקר לחסן ילדים החל מגיל 6 חודשים, נשים בהריון, חולים במחלות כרוניות ומי שעברו את גיל 65. ומה עם יתר האוכלוסיה? ההמלצה חד משמעית: ״מבין כל מחלות דרכי הנשימה המדבקות, שפעת הינה יוצאת דופן בכך שניתן למנוע אותה ביעילות ובפשטות: התחסנות״.

שמרו על היגיינה

זוכרים את האמצעי שאינו תרופתי מהסעיף לעיל? משרד הבריאות לא לבד בהמלצה לשמירה על היגיינה, גם בקופות החולים ממליצים להקפיד על שטיפת ידיים במים ובסבון בתדירות גבוהה, על שימוש בטישו באופן חד פעמי (לקנח ולזרוק) ועל כיסוי הפה והאף כשמתעטשים או משתעלים (עדיף לכסות עם ממחטה חד פעמית או עם המרפק). כמו כן, מומלץ לאוורר את החלל בו אתם שוהים (בית או משרד), לחטא משטחים כמו שולחנות עבודה ואוכל ולהקדיש זמן לניקיון הצעצועים של הילדים – בעיקר אם הם חולים.

מדף הויטמינים

תוספי תזונה וויטמינים מסייעים לתפקוד תקין של המערכת החיסונית מה שעוזר לגוף במניעת מחלות או בקיצור משך המחלות. החשוד המיידי על מדף הויטמינים הוא ויטמין C – שלמרות האמונה הרווחת לא מסייע במניעת הצטננות, אלא משמש לשיפור תפקוד מערכת החיסון – אך הוא לא ניצב שם לבדו. מועמדים נוספים שיכולים לסייע לכם לצלוח את החורף הם: ויטמין A שעוזר לתיקון רקמות החיוניות לגדילה והתפתחות וחיוני לחיזוק המערכת החיסונית; אבץ שחוקרים מאמינים שיש לו קשר לעיכוב התרבות וירוסים הגורמים להצטננות או במניעת חדירת הוירוסים לתאי הגוף; ופרופוליס, שהוא חומר שנאסף על ידי דבורים, ומורכב משילוב של דונג, שרף עצים ורוק דבורים. פרופוליס עשיר בחומצות אמינו, נחושת, ברזל, אבץ וויטמינים מסוגים A, B, C ו-E והוא נחשב כמסייע להקלה בדלקות גרון ובהמרצת מערכת העיכול. חשוב לזכור כי לפני נטילת ויטמינים או תוספי תזונה מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה.

הקפדה על אורח חיים בריא

הקור ומזג האוויר האפרורי עושים חשק לפרוק כל עול – לאכול מאכלים מנחמים ועתירי קלוריות, להעדיף  רביצה על הספה על פני סיבוב ריצה ולדלג על שתיית מים סדירה. עם זאת פעילות גופנית, שתיה מרובה ואכילה בהתאם לתפריט מאוזן ובריא חשובים בחורף לא פחות מבקיץ. פעילות גופנית תורמת להמרצת מחזור הדם וטובה גם לשמירה על מצב הרוח, הקפדה על שעות שינה מסודרות תסייע למערכת החיסונית שלכם להילחם ביתר יעילות בנגיפים למיניהם. לעומת זאת אכילה של מרובה של מזון שמן מכבידה על הגוף ותוצאותיה ילוו אתכם הרבה אחרי שתשכחו שפעם היה כאן קר.

חולים? תישארו בבית

בבוקר התעוררת עם גרון כואב ותחושה כללית גרועה, אבל גררת את עצמך לעבודה בכל מקרה. עד הצהריים הבנת שיש לך שפעת ובערב התמוטטת היישר למיטה. ומה למחרת? הלכת לעבודה כרגיל (פלוס קופסת טישו ומצב רוח עייף במיוחד). התסריט הזה, שחוזר על עצמו בכל מקום עבודה, מהווה את אחת הסיבות העיקריות להדבקה החוזרת ונשנית במחלות חורף. תוסיפו למרק הזה את העובדה שבימים הקרים הנטיה היא להשאיר את החלונות סגורים – והחיידקת המשרדית חוגגת. סקר שביצעה חברת Staples האמריקנית מצא כי 90% מהעובדים בארה״ב מגיעים למשרד הרבה לפני שהחלימו ממחלת החורף שלהם, וגם הישראלים חוטאים במנהג הבעייתי הזה. אז מה עושים? קופצים לרופא להביא אישור מחלה, ואז נשארים במיטה עד שמחלימים. למה חשוב לקפוץ לרופא? ראשית כדי שיבדוק אתכם ויתן הנחיות מתאימות להמשך הטיפול, ושנית כדי שתקבלו את מלוא זכויותיכם מהמעביד, הניתנות בכפוף להגשת אישור רופא. לפירוט בעניין זכויות וימי מחלה באתר משרד התעשייה והמסחר.

השאר תגובה

Scroll To Top
the_post_id=8798
  • אירועים
    לוח אירועים
  • טורים אישיים

  • עצירה ליצירה
    עצירה ליצירה - גלי כץ
  • גזורות בסטייל
    גזורות בסטייל - אורי טופז
  • מראה מראה שעל הקיר
    מראה מראה שעל הקיר - ליאן לב
  • עיצוב בנגיעה אישית - גיליה טודורוס
    עיצוב בנגיעה אישית - גיליה טודורוס
  • חמישיה בסטייל
    חמישייה בסטייל - גלי דודזון סגל
  • עיצוב שווה
    עיצוב שווה - איריס ורשבסקי
  • אסיניקה מעצבת חוויות
    אסיניקה מעצבת חוויות - אסין קייטון
  • אחת שיודעת
    אחת שיודעת - טל נחמן טיראן